en ar
ar en

چالش های پیش روی روابط عمومی ها

۱-مفهوم روابط عمومی
- مترادف تبلیغات است.
- رسانه ای برای اطلاع رسانی است.
- توجیه گر مدیریت و سازمان برای مردم و كاركنان است.
- جامع امور مربوط به ارتباطات و تبلیغات را به عهده دارد.
-روابط عمومی در قبال مدیریت، سازمان، افكار عمومی و رسانه ها، مسئول و متعامل است.
۲-ابهام در وظیفه و نقش آن وجود دارد كه باید با تبیین دقیق ابهامات را از سرشاخه ها تا آخرین نفرات رفع كرد.
۳-فقدان دانش و توانایی حرفه ای در مسئولان و مجموعه كه قابل حل است.
۴-لزوم و ضرورت آموزش جامع و شناخت نظریه ها، روش ها، ابزارهای نوین در رابطه با اطلاع رسانی و روابط عمومی
۵-فقدان ابزار اندازه گیری دانش روابط عمومی و عملكردهای آن در مجموعه ها برای بیان تأثیر آن ها در عملكرد بهتر سازمان و تشكیلات
۶-تبعات جهانی شدن و برون رفت از نگاه سنتی و ایستا و هماهنگی دیر هنگام با آن
۷-فقدان بودجه و نیروی انسانی متخصص كه در كوتاه مدت با برگزاری دوره های عالی می توان به رفع آن و پرورش متخصص اقدام كرد.
۸-مشكل ارتباطی میان كاركنان، مردم، روابط عمومی، مدیران و تصمیمات
۹- وجود كانال های موازی در مجموعه كه در ساختار های جدید نسبت به رفع برخی از این موانع، اقداماتی صورت گرفته اما به نظر می رسد ناكافی باشد.
۱۰- ضعف امكانات به خصوص در زمینه فن آوری های نوین اطلاع رسانی و تبلیغات
۱۱- عدم شناخت سازمان و مخاطب (دقیق، فراگیر و به روز)